ساخت اسمبلی شرطی در Civil3D (ساب اسمبلی نوع دوم: horizontaltarget)

ساب اسمبلی شرطی نوع دوم یا Conditional Horizontal Target در مواقعی کاربرد دارد که میخواهیم با توجه به یک هدف خارجی(در کنار مسیر)، نوع ساب اسمبلی های متفاوتی را استفاده کنیم. برای مثال در این آموزش Civil3D به این موضوع میپردازیم که چگونه در مواقعی که به یک رودخانه نزدیک میشویم، از نرم افزار بخواهیم که از گاردریل(حفاظ کنار جاده)، و وقتی از آن دور میشویم از یک کانال ساده استفاده کند. البته این مثال جهت یادگیری ساب اسمبلی شرطی نوع دوم است و خواننده میتواند به دلخواه و با توجه به نیاز خود در پروژه راهسازی، از باقی ساب اسمبلی های موجود استفاده کند.

horizontaltarget in civil3d

مطالعه این آموزش تنها از طریق خرید اینترنتی و دانلود فایل PDF ممکن میباشد.

لینک آموزش

 

6 دیدگاه برای “ساخت اسمبلی شرطی در Civil3D (ساب اسمبلی نوع دوم: horizontaltarget)”

  1. سلام. اگه بخوایم برای پروژه ای هم شرطی نوع اول و هم شرطی نوع دوم مشخص کنیم باید چیکار کنیم؟ اصلا این کار شدنی هست؟ اونوقت کریدورش چطور میشه؟

    1. بله، باید طوری فواصل شروط انتخاب شود که با هم تداخلی نداشته باشند. بسته به خلاقیت طراح و شرایط پروژه میتونه در پروژه های مختلف استفاده بشه.

    1. سلام. با عرض پوزش برای تاخیر در پاسخ،
      در پنجره ی Target Mapping، طبق شکل زیر(بیضی سبز رنگ)، اعدادی که در کنار اسم ConditionalHorizontalTargets میبینید، مشخص کننده ی ترتیب ساخته شدن این شرطها هست. اگر به روند اضافه کردن این شرط ها دقت کرده باشید، متوجه میشوید که عدد کمتر به اولین و عدد بیشتر به آخرین شرط مربوط میشود.
      Targets

      البته روش راحتتر این هست که طبق شکل زیر اسم هر شرط را قبل از ساخت کریدور تغییر دهیم. برای این کار روی هر یک از اجزای اسمبلی کلیک کنید تا انتخاب شوند، سپس به Properties رفته و مشخصه ی Name آن را به دلخواه تغییر دهید. در نهایت در پنجره ی Target Mapping با اسمهایی که خود تغییر دادید روبرو خواهید شد.
      ChangeName

  2. سلام مهندس عزیزو دلسوز
    من برنامه subassembly composer را نصب کردم ولی حالا نمیدونم از کجا برنامه را فراخوانی کنم ایکون نصب هم روی سیستم نیست ورژن نرم افزار سیویل بروی سیستم 2012است لطفا راهنمایی کنید

    1. بنده شخصاً به این مشکل برنخوردم. این مشکلی هست که برای نصب Subassembly Composer بر روی Civil3D 2012 پیش میاید. احتمالاً شما نیاز دارید آپدیت های Civil3D 2012 را هم نصب کنید، بعد Subassembly Composer را نصب کنید. این آموزش نصب هست در یوتیوب:

      http://www.youtube.com/watch?v=tnAYVp4EdUs

      به هر حال پیشنهاد میکنم ورژن 2013 یا 2014 نرم افزار Civil3D را تهیه کنید که Subassembly Composer را روی پکیج اینستال اصلی دارد و نصب آن بسیار ساده است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.