خاموش کردن علامت اخطارها در Civil3D

در زمان طراحی و کار با Civil3D گاهی با سمبل اخطار یا همان Warning در پروژه روبرو می‌شویم. این پیغام اخطار به این دلیل نمایش داده می‌شود که قسمتی از طرح ما بندهایی از آیین‌نامه‌ی مورد استفاده‌ی نرم افزار را نقض کرده است. در صورتی که بخواهیم طبق آیین‌نامه‌ی معرفی کرده به نرم افزار پیش برویم، راه درست این است که طرح خود را مطابق آیین‌نامه تغییر دهیم. ولی به هر حال در صورتی که می‌خواهید این سمبل اخطار خیلی سریع و با چند کلیک از کل پروژه‌ی شما پاک شود به روش زیر می‌توانید این کار را انجام دهید.

علامت اخطار

 

همانطور که در شکل زیر مشخص است پروژه با تعداد زیادی پیغام وارنینگ و یا اخطار مواجه است. روی صفحه یک کلیک راست انجام دهید و در لیست باز شده روی Options کلیک کنید تا پنجره‌ی Options یا همان Option Dialog box باز شود.

ورود به Options Dialog Box

 

به تب AEC Editor بروید. به کادر آبی رنگ توجه کنید. در صورتی که تیک Drafting را بردارید پروژه از حالت پیش‌نویس خارج می‌شود و برای پرینت مناسب خواهد بود. پس برداشتن تیک روی Ok کلیک کنید و پنجره را ببندید.

 

همانطوری که مشاهده می‌کنید اثری از اخطارهای نرم افزار نیست. البته همچنان تعدادی از بندهای آیین‌نامه نقض شده باقی می‌ماند و این محو کردن اخطارها به معنی تصحیح پروژه نیست و تنها راهی برای خلاص شدن از این Warningها در زمان کار روی پروژه می‌باشد.