هموار کردن خطوط سورفیس در Civil3D

برای شروع این فایل را دانلود کنید.

پسورد: www.omran-omran.com

 

فایل بالا را دانلود کرده و در نرم افزار civil3D بارگذاری کنید. نمای کلی محتویات فایل به شکل زیر است. میخواهیم خطوط تشکیل دهنده ی سورفیس را از حالت شکسته به حالت هموار و ملایم تر تغییر دهیم.

 

برای هموار کردن خطوط سورفیس مطابق شکل، ابتدا از طریق Toolspace روی علامت مثبت Surfaces و XGND و Definition کلیک کنید. سپس با کلیک راست روی Edits گزینه ی Smooth Surface را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

 

در پنجره ی Smooth Surface روی کادر آبی رنگ مشخص شده در شکل زیر کلیک کنید. با این کار میخواهیم محدوده ی مورد نظر برای هموار کردن را مشخص کنیم.

 

در مقابل پیام ظاهر شده در Text Windows مطابق شکل با تایپ S برای نرم افزار گزینه ی Surface را مشخص میکنیم. با انتخاب Surface تمام نواحی سورفیس هموار خواهند شد. در صورتی که Polygon یا Rectangle را انتخاب میکردیم، تنها ناحیه ی محدود شده با این دو هموار میشد.

 

به کادر قرمز رنگ شکل زیر توجه کنید. با مشخص کردن مقدار 10 برای Grid X و Grid Y نرم افزار طبق یک شبکه بندی 10 در 10 عملیات صاف کردن خطوط سورفیس را انجام میدهد. با درنظر گرفتن مقادیر کمتر، دقت و شدت صاف کردن خطوط بیشتر میشود و در نتیجه این عملیات زمان بیشتری خواهد گرفت.

 

شکل نهایی سورفیس مطابق شکل زیر تغییر خواهد کرد. با دقت به شکل اول و آخر در این آموزش متوجه میشوید خطوط زرد رنگ سورفیس پس از این مراحل هموارتر شده است.

2 دیدگاه برای “هموار کردن خطوط سورفیس در Civil3D”

  1. سلام!
    خسته نباشید. زمانیکه Surface میزنیم یک منحی میزان بالای منحی دیگر قرار میگیرد .میشه در باره علت آن معلومات بدهید.
    تشکر

    1. سلام. لطفاً سوالتان را بیشتر توضیح دهید. در صورت امکان با تصویر مشکل مورد نظر.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.