فعال کردن نوار خط فرمان یا Command Line

گاهی به هر دلیل، نوار خط فرمان یا Command Line در پایین صفحه بسته میشود یا دیده نمیشود. اولین راه برای دوباره فعال کردن آن فشردن CTRL + 9 است. در صورتی که این روش نتیجه ای نداد، میتوانید از طریق CUI عمل کنید.

برای این کار ابتدا در محیط Civil3D تایپ کنید CUI و یک بار اینتر بزنید تا پنجره ی Customize User Interface پدیدار شود. سپس روی علامت مثبت Workspace و سپس روی Civil 3D Default – current کلیک کنید. در پنجره ی سمت راست روی علامت مثبت Palettes کلیک کنید تا لیست موجود در آن نمایش داده شود.

customize user interface - workspace

 

سپس از لیست باز شده Command Line را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. در پنجره ی Properties در زیر آن مطابق کادر آبی موجود در شکل زیر، مقدار Show را برابر با Yes و مقدار Orientation را برابر Bottom قرار دهید. در نهایت روی Apply و Ok کلیک کنید. خط فرمان در مکان سابق خود ظاهر میشود.

Commandline - Appearance

7 دیدگاه برای “فعال کردن نوار خط فرمان یا Command Line”

  1. سلام و خسته نباشید
    این راهنماییتون خیلی به دردم خورد واقعا عالی بود

  2. من هر دستوری را در خط فرمان مینویسم انجام نمیشه و نوشته میشه nil
    لطفا بگید باید چیکار کنم. مرسی

  3. می خواستم یک عکس اضافه کنم نشد. در 2014
    به نوار ابزار view بروید.
    یک بخش به نام palettes دارد
    وارد شوید.
    دستور command line را بیابید

  4. با درود و سپاس از سایت خوبتون
    من جدیدا تو اتوکد دستوری رو که میزنم مانند گذشته لیست دستورات موجود در ادامه نمیاد و باید حتما نام کامل دستور رو تایپ کنم.
    چه مشکلی پیش اومده؟

    1. منظورتون از اینکه لیست دستورات موجود نمیاد رو متوجه نشدم. به هر حال در صورتی که مثلاً به جای دستور L باید کلمه LINE رو تایپ کنید، دلیل این مشکل میتواند فایل acad.pgp باشد. ابتدا دستور زیر را تایپ کنید تا از وجود این فایل اطمینان حاصل کنید:

      (findfile “acad.pgp”)

      در صورتی که مسیر فایل نشان داده نشد و فایل پیدا نشد، با جستجو در فولدرهای اتوکد یا کامپیوترتون به دنبال این فایل بگردید. برای من این مسیر به عنوان مسیر فایل تایپ شد:

      Command: (findfile “acad.pgp”)
      “C:\\Users\\V\\appdata\\roaming\\autodesk\\c3d 2012\\enu\\support\\acad.pgp”

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.