ویرایش یک Figure در مبحث نقشه برداری Civil3D

در ادامه ی آموزش قبل، فایل آموزش قبل را با تغییراتی که در آن اعمال کردید در نرم افزار بارگذاری کنید. در تب Survey از Toolspace روی Survey 1 کلیک کنید و روی Figures کلیک راست کنید و Edit figures را انتخاب کنید.

روی Edit Figure کلیک کنید

 

در پنجره ی Figure Editor استایل BLDG1 را به Building تغییر دهید. پس از ایجاد تغییر، ردیف اول (ردیف BLDG1) به صورت پررنگ نمایش داده میشود. این بدان معنیست که تغییری در این ردیف ایجاد شده است ولی هنوز این تغییر ذخیره نشده است. روی علامت دیسک در بالا سمت راست پنجره کلیک کنید تا این تغییر ذخیره شود. سپس روی علامت تیک کلیک کنید تا پنجره بسته شود.

استایل را به Building تغییر دهید.

 

در صورتی که روی علامت دیسک کلیک نکنید و پنجره را بدون ذخیره کردن ببندید با پیغام زیر روبرو میشوید. کلیک Yes تغییرات را ذخیره میکند.

روی Yes کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود

 

از لیست Figures در زیر Toolspace روی BLDG1 کلیک راست کرده و Zoom to را انتخاب کنید تا شکل آن نمایش داده شود. به رنگ این Figure دقت کنید. طی مراحل قبل استایل آن را به Building تغییر دادیم. استایل Building برای نشان دادن Figureها از رنگ صورتی استفاده میکند در حالی که در حال حاضر رنگ این فیگور آبی میباشد. حال در مراحل بعدی این Figure را Remove میکنیم و مجدداً Insert میکنیم و با این کار تغییرات استایل در آن نمایان میشود.

روی فیگور BLD1 زوم کنید

 

روی BLDG1  کلیک راست کرده و Remove from drawing را انتخاب کنید.

remove from drawing

 

در مقابل این پرسش روی Yes کلیک کنید.

روی Yes کلیک کنید تا آبجکت Remove شود

 

حال مجدداً روی آن کلیک راست کرده و اینبار Insert into drawing را انتخاب کنید.

حال مجدداً آن را Insert into drawing کنید

 

در صورتی که در لیست روی یک Figure دیگر کلیک کنید تا BLDG1 از حالت انتخاب در بیاید، تغییر رنگ آن را مشاهده خواهید کرد.

کاری که در این آموزش انجام دادیم این بود که ابتدا استایل را تغییر دادیم. سپس فیگوری که استایل آن را تغییر داده بودیم، یکبار Remove و مجدداً آن را Insert کردیم تا تغییر استایل در آن نمایان شود.

تغییر رنگ را مشاهده کنید.