ساخت سورفیس برای کریدور

 
دانلود فایل آموزش ساخت سورفیس کریدور

فایل این آموزش را در نرم افزار Civil 3D بارگذاری کنید. از طریق تب Prospector در Toolspace روی علامت + کنار Corridor کلیک کنید. روی Corridor – 01 کلیک راست کرده و Select را انتخاب کنید تا کریدور انتخاب شود.

toolspace-corridor-select

 

پس از اینکه کریدور به حالت انتخاب درآمد، یک تب جدید به نام Corridor: Corridor – 01 در ریبون ظاهر میشود. در این تب جدید روی Corridor Surfaces را که با کادر آبی در شکل زیر مشخص شده است کلیک کنید.

corridor-surfaces

 

در پنجره Corridor Surface – Corridor – 01 مطابق شماره گذاری در شکل زیر پیش بروید. (شماره 1)ابتدا روی کلید(Create a corridor surface) کلیک کنید تا در لیست زیر آن سورفیس جدید برای کریدور ظاهر شود. (شماره 2)سپس نوع کد Datum را از لیست انتخاب کنید. این کد پایین ترین سطح و نقاط اسمبلی را برای محاسبات احجام استفاده خواهد کرد. (شماره 3)سپس روی علامت + کلیک کنید تا Datum به سورفیس در لیست اضافه شود.

create-a-corridor-surface

 

حال از ستون Overhang Correction از لیست Bottom Links را انتخاب کنید. این گزینه ایراداتی را که در ساخت مقاطع عرضی ممکن است پیش بیاید برطرف میکند و به نوعی به انتخاب پایینترین سطح با کد Datum همراه میشود. حال روی تب Boundaries که با کادر آبی مشخص شده است کلیک کنید.

overhang

 

با کلیک راست روی Corridor – 01 روی Add Automativally رفته و Daylight را انتخاب کنید. این اقدام از خطوط پیرامونی تشکیل شده در سورفیس کریدور استفاده میکند تا یک Boundary و محدوده برای سورفیس تشکیل دهد(Daylightها همان خطوط مورب در اسمبلی هستند که در آموزش اسمبلی دیدیم.)

boundaries

 

در صورتی که با پیغام زیر مواجه شدید روی Rebuild the corridor کلیک کنید.

rebuild-the-corridor

 

بعد از چند لحظه سورفیس کریدور به کریدور اضافه خواهد شد.

corridor-surface-done

8 دیدگاه برای “ساخت سورفیس برای کریدور”

  1. با تشکر از مطالب مفید
    گزینه daylight برای چه کاری استفاده می شود؟

  2. سلام
    من هم مثل آقای پیرزاده گزینه daylight را ندارم
    چند بار assembly از ابتدا ساختم.باز هم نشد.الان چکار باید کرد؟

    1. سلام. شما در ساخت اسمبلی، از چه گزینه هایی استفاده میکنید. باید در دو سمت اسمبلیتون از ساب اسمبلی مناسب(Daylights) استفاده کنید تا کد مربوط به آن پس از ساخت کریدور نمایش داده شود.

  3. با درود و تشکر از وقتی که میگذارید
    مهندس جان در محاسبه ی یک حجم خاکی بین کوریدور و سطح زمین وقتی که در قسمت ساخت سرفیس از کوریدور Datum را به تنهایی اضافه میکنم با زمانیکه datum و top هر دو را (به یک سطح ساخته شده از کوریدور) اضافه میکنم تفاوت بسیار زیاد است
    اسمبلی طراحی شده دارای یک سطح اسفالت به قطر 60 سانتی متر است و هدف من بدست اوردن حجم عملیات 60 سانت زیر خط پروژه است لطفا من را راهنمایی بفرمایید

    1. سلام. در صورتی که فایلتون رو برام بفرستید بهتر میتونم کمکتون بکنم. به هر حال برای محاسبه ی حجم خاکبرداری به غیر از آسفالت استفاده از کد Datum به تنهایی کفایت میکند. باز هم فایلتون رو اگر بفرستید روی فایل میتونم این موضوع رو بهتر بررسی کنم.

  4. در ساختن سورفیس کریدور در نرم افزار من گزینه ای به نام day light نداره اگر میشه کمکم کنید با تشکر

    1. کدهایی که در این قسمت از نرم افزار برای ساخت سورفیس نمایش داده میشود، کدهایی است که از Assembly گرفته میشود. (توجه کنید سورفیس را برای کریدری میسازید که قبلاً بوسیله ی یک اسمبلی آن را ساخته بودید. حال برای ساخت سورفیس کریدور، بوسیله ی نقاط برخورد Daylight از دو طرف کریدور با سطح زمین، سورفیس کریدور را خواهید ساخت.) در صورتی که فایل همین آموزش را از بالا دانلود کنید و استفاده کنید، حتماً Daylight در لیست آن وجود خواهد داشت.

      در صورتی که روی فایل خاص خود کار میکنید، بازگردید به قسمت ساخت اسمبلی و مجدداً اسمبلی خود را بازسازی کنید. در آن آموزش توجه کنید، BasicSideSlopeCutDitch همان کد Daylight شما را ایجاد میکند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.