روش import کردن نقاط در لایه ی Current

سوال: نقاط ورودی در نرم افزار در لایه های مشخصی قرار میگیرند. اگر بخواهیم در لایه اکتیو(Current) پروژه وارد شوند چه باید بکنیم؟ (عملکرد مشابهی مانند لند ارائه کند و تفکیک نقاط امکان پذیر باشند. در زمان وارد کردن نقاط لایه نقاط مطابق پیش فرض نباشد بلکه هدف این است که نقاط را بر روی لایه CURRENT (فعال) بریزد؟؟؟)

 دانلود فایل مورد نیاز برای این آموزش

برای انجام این کار ابتدا فایل points_to_current_layer.dwg را از فایل فشرده ی بالا روی نرم افزار Civil3D بارگذاری کنید. سپس مطابق شکل از طریق تب Prospector در Toolspace، روی Points کلیک راست کرده و Create را انتخاب کنید.

 

در پنجره ی Create Points ابتدا روی فلش که در شکل زیر با کادر قرمز نشان داده شده است کلیک کنید تا پارامترهای آن مشخص شود. سپس لیست Default Layer را باز کنید و در نهایت روی خطچینی که در شکل زیر با کادر سبز نمایش داده شده است کلیک کنید.

default Layer

 

در پنجره ی LayerSelection لیست را پایین آورده و use current را انتخاب کنید و روی Ok کلیک کنید.

current Layer را انتخاب کنید.

 

در پنجره ی Create Points روی کلید Import Points مطابق شکل زیر کلیک کنید.

import points

 

از فایل فشرده ی ابتدای آموزش، فایل Points1.txt را پیدا کرده و آن را انتخاب و روی Open کلیک کنید.

فایل نقاط را انتخاب کنید.

 

در پنجره ی Import Points عبارت PENZ را به عنوان نوع چینش فایل نقاط انتخاب کنید و روی Ok کلیک کنید.

فایل را ایمپورت کنید.

 

پس از اتمام وارد کردن نقاط میتوانید با تایپ Z و سپس E روی نقاط وارد شده زوم کنید. با انتخاب نقاط و تغییر تب ریبون به تب Home میتوانید لایه ای که نقاط در آن وارد شدند را بررسی کنید. همانطوری که مشخص است نقاط روی لایه ی 0 که روشن بود ایمپورت شده است.

11 دیدگاه برای “روش import کردن نقاط در لایه ی Current”

  1. با سلا و خسته نباشید ممنون که سوال قبلی را پاسخ دادید
    در اتوکد لند اگه نقاط را با del حذف کنیم در drawing حذف میشه ولی تو database میماند.باید از مسیر دیگه ای بریم نقاط را حذف کنیم
    میخواستم بپرسم تو 3d civil هم مثل اون هست یا با del روی کیبورد نقاط از database حذف میشه؟
    ما هر ماه برداشت نقاط داریم ولی از همه جا برداشت نمیکنیم بلکه قسمتی را که کار شده میخونیم در نتیجه نقاط اخر ماه با ماه قیلی باید جایگزین شود چه روشی برا جایگزین کردن هست ؟

    1. سلام. در صورتی که شما یک Point Group را حذف کنید، کاملاً این سری نقاط حذف خواهند شد. و سپس گروه جدید را می‌توانید اضافه کنید. یا اینکه می‌توانید گروه نقاط قدیم را مخفی کنید، و ماه آخر را نمایش دهید.

  2. با سلام و خسته نباشید
    چجوری میشه نقاط انتخابی را پاک کرد
    قابل ذکر هست که تمامی گروه نقاط منظورم نیست بعضی نقاطی که میخواهیم پاک کنیم مثلا قسمتی از نقاط پروزه دست خورده برداشت مجدد شده میخواهیم اون قسمت را جایگزین کنیم

    1. سلام. با انتخاب نقاط و فشردن کلید Del در کیبرد این کار ممکن است.

  3. سلام مهندس گرامی
    بنده یک نقشه توپوگرای دارم که فایل آن موجود نیست و استاد روی نقشه چند نقطه رو علامت زده ، حال میخاستم بپرسم امکانش هست که نقشه رو به طریقی وارد نرم افزار کنم و با برنامه پروژه رو انجام بدم یا خیر ؟
    پیشاپیش ممنون

    1. سلام. بله امکان این کار هست. البته با درصدی خطا که بستگی به دقت شما در انجام این کار دارد. و البته مقادیر فواصل خطوط گرید موجود در نقشه و Scale نقشه باید موجود باشد. در صورتی که این موارد موجود هست، یک اسکن از نقشه تهیه کنید و در نرم افزار اتوکد با چند دستور و به صورت دستی می‌توانید این خطوط را ترسیم کنید و Scale آن را تنظیم کنید. مدت زمانی که بعداز این کار برای یادگیری و انجام پروژه با نرم افزار احتیاج دارید، به مراتب کمتر از زمان انجام پروژه به صورت دستی است.

  4. سلام میشه از توپو گرافی بدست آمده، نقاط رو برداشت کرد؟
    کلا” فایلشو بگیریم مثل همون جایی که نقاط رو وارد میکنیم، نقاط رو ازش بگیریم برعکس؟

    1. سلام. فایلی که دارای سورفیس هست را در نرم افزار بارگذاری کنید. در Toolspace به تب Toolbox رفته و از قسمت Reports Manager در Surface روی گزینه ی Surface Points to CSV کلیک راست کرده و Excute را انتخاب کنید. از این بخش میتوانید از سورفیس خروجی نقاط بگیرید.

  5. مهندس تو رو خدا اگه امکانش سورفیس این فایل برام بزنید–آخه هر کاری میکنم نمیشه مثل اون فایلی که شما گذاشتین–خیلی چیزای اضافی میاد– تازه از روش نقاط هم رفتم اما نتیجه ای حاصل نشد–ممنونم مهندس عزیز
    http://s5.picofile.com/file/8168242534/bahranifile.rar.html

  6. با سلام و خسته نباشید. تشکر میکنم از سایت مفیدتون. کاش این آموزش ها رو بصورت پی دی اف بزارین دانلود بشن. و اینکه برای این کار، بهتر نیست از استایل ها استفاده کنیم? چون بنظرم اگر گروه ایجاد کنیم با استایل ها ویراژ بیشتری میتونیم داشته باشیم و فکر کنم لایه ای که در استایل مشخص میشه، به این لایه که اینجا اشاره شده، ارجهیت داره

    1. پی دی اف های آموزشی سایت هر از گاهی با آموزش های جدید سای آپدیت میشود و روی سایت قرار میگیرد. در صفحه ی زیر میتوانید لینکهای دانلود را مشاهده فرمایید:

      http://www.omran-omran.com/civil3d

      اگر منظور شما استفاده از PointGroupها هست، بله استفاده از PointGroup در نرم افزار روش استانداردی هست. ولی در این مورد خاص: گاهی نیاز هست که حتماً نقاط روی لایه ی Current ریخته شود. دلیل نیاز کاربر عزیزی که این سوال رو مطرح کرده بودند(مرتضی) در زیر آورده شده، طبق توضیح خودشون:

      بنده مسئول نقشه برداری در یک کارگاه پل سازی شهری هستم و روزانه حجم و تنوع بسار زیاد نقاط با موضوعات مختلف جهت کنترل ، مقایسه و سایر موارد مشابه به بنده ارجا می شود تصور کنید در صفحه اتوکد شما چندین گروه نقاط دارید که گاها همپوشان هم نیز هستند حالا شما فقط با یکی از این گروههای نقاط کار دارید و دوست ندارید مابقی نقاط را در صفحه ببینید چرا که در کنترل و گزارش گیری ممکن است اشتباه بوجود بیاورند تا حالا مجبور بودم بعد از وارد کردن نقاط یا در تنظیمات لایه جدید معرفی کنم یا اینکه با انتخاب نقاط وارد شده و در properties تغییرات را اعمال کنم که هر دو روش زمان بر بوده و یجورایی نمیچسبیده ولی اگه رو لایه current باشه نقاط نظم و آرشیو کاملتری پیدا می کنند و در کارهایی با تنوع دسترسی سریعتری خواهند داشت. این بحث کاملا در پروژه ها کاربردی و اجرایی است و جهت مدیریت کار استفاده دارد و مهم این است که لایه های نقاط کاملا تفکیک پذیر باشند در عین حال وظایف و کاربرد گروه نقاط پا برجا و در جای خود قابل استفاده است

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.