روش ساخت توده نقاط در Civil3D

برای شروع این فایل را دانلود کنید.
پسورد: www.omran-omran.com

 

در این آموزش نحوه ی Import کردن Point Cloud یا توده ی نقاط در Civil3D ، آموزش داده میشود.
فایل Point Cloud-1.dwg را در نرم افزار بارگذاری کنید. حال از طریق ریبون روی تب Home کلیک کرده و سپس مطابق شکل زیر از قسمت Create Ground Data گزینه ی Create Point Cloud را انتخاب کنید.

 

در قسمت Name عبارت Point Cloud – Tutorial را وارد کنید. و اطمینان حاصل کنید که تنظیمات استایل، مشابه شکل زیر روی Single Color و تنظیمات لایه بندی روی V-SITE-SCAN تنظیم شده باشد. روی Next کلیک کنید.

 

در قسمت Source Data روی علامت مثبت که با کادر قرمز مشخص شده است، کلیک کنید.


در پنجره ی باز شده به فولدری بروید که فایل های این آموزش را در آن کپی کرده اید و فایل Point Cloud.las را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید تا به پنجره ی قبل باز گردید. این فایل دیتابیس نقاط حاصل از عملیات LiDAR Scanning میباشد که طی آن، توسط لیزر، تعداد زیادی از نقاط به صورت فشرده از سطح مورد نظر برداشت شده است.

 

حال در قسمت Specify new point cloud database روی کلیدی که با کادر قرمز رنگ مشخص شده است کلیک کنید.

 

یک فولدر به دلخواه انتخاب کنید و در قسمت File Name عبارت Point Cloud – Tutorial.isd را وارد کنید و روی Open کلیک کنید. در این پنجره تنها مسیری که این فایل ساخته خواهد شد را به نرم افزار ارائه میکنیم.

 

در قسمتی که با کادر قرمز مشخص شده است میتوانید Coordinate system را برای توده ی نقاط و فایل سیویل تری دی مشخص کنید. روی Next کلیک کنید.

 

در قسمت Summary اطلاعات را مرور کنید و روی Finish کلیک کنید.

 

پس از فشردن کلید Finish پنجره ی زیر باز میشود. در این پنجره اعلام میشود که اطلاعات در حال پردازش میباشد و شما میتوانید به ادامه ی کار خود بپردازید. پایان عملیات به شما اعلام خواهد شد. روی Close کلیک کنید.

 

پس از چند دقیقه پنجره ی Info مطابق زیر باز میشود و پایان عملیات را اطلاع میدهد. روی Click here to zoom کلیک کنید تا توده ی نقاط نمایش داده شود.

 

شکل نهایی توده ی نقاط به صورت زیر خواهد بود.

 

2 دیدگاه برای “روش ساخت توده نقاط در Civil3D”

  1. سلام وقت بخير
    من با ايجاد توده نقاط مشكلي ندارم ولي كاربرد توده نقاط را نميدانم..اگر ممكن است كمي توضيح دهيد ..باتشكر فراوان

    1. توده ی نقاط یا Point clouds توسط لیزر اسکنرها ایجاد میشود و از تعداد بسیار زیادی نقطه تشکیل شده است و سطحی که با استفاده از آن ایجاد میشود دقت بالاتری نسبت به نقاط معمولی و یا توپوگرافی های موجود دارد و از نظر کاربرد تفاوتی ندارد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.