روش بررسی اطلاعات نقشه برداری در Toolspace

این آموزش در ادامه ی آموزش قبل است و باید از فایل آموزش قبل با تغییرات اعمال شده در آن استفاده کنید. در این آموزش با نکاتی درباره ی مرور و بررسی اطلاعات نقشه برداری از طریق Toolspace آشنا میشوید.
در تب Survey از Toolspace لیست Survey 1 و سپس Networks و Survey Network1 را مطابق شکل باز کنید. همان طور که در شکل زیر مشخص است لیست شامل Control Points، Non-Control Points، Directions، Setups و Traverses میباشد. در صورت کلیک روی هر یک از آنها، در زیر Toolspace یک لیست از محتویات آنها نمایان میشود.
لیست Networks را در تب Survey باز کنید.

برای مثال روی Setups کلیک کنید تا در زیر Toolspace لیست آن ظاهر شود.

از لیست زیر Toolspace برای دیدن محتویات استفاده کنید.

 

میتوانید روی هر یک از نقاط موجود در لیست کلیک راست کنید و سپس Edit observations را انتخاب کنید تا پنجره ی مربوط به آن باز شود. روی علامت تیک آن کلیک کنید و آن را ببندید.

روی Edit Observation کلیک کنید.

 

تا اینجای کار در تب Survey بودیم. حال به تب Prospector از Toolspace رفته و لیست Survey و بعداز آن لیست Figures را باز کنید.

لیست Figures را باز کنید.

 

از لیست BLDG1 را انتخاب کنید و روی Zoom to کلیک کنید.

روی Figure مورد نظر زوم کنید.

 

پس از مشخص شدن Figure مورد نظر در پنجره ی کار نرم افزار، آن را انتخاب کنید و روی Browse to Survey Data کلیک کنید. با کلیک روی Browse to Survey Data، نرم افزار با تغییر تب Toolspace به تب Survey رفته و اطلاعات مربوط به Figure مربوطه را نمایش میدهد.

روی Browse to Survey Data کلیک کنید.

 

نشانگر ماوس را روی شبکه ی خطوط نقشه برداری ثابت نگه دارید. همانطوری که میبینید مشخصات هر یک از این خطوط ظاهر میشود.

با جرکت نشانگر ماوس اطلاعا شبکه را مشاهده کنید.

 

با کلیک راست و انتخاب Browse to survey network محتویات Toolspace تغییر میکند و دیتای مربوط به این خطوط شبکه نمایش داده میشود.

Browse to survey network

 

با نگه داشتن کلید CTRL در کیبرد و کلیک روی یکی از این خطوط شبکه، مطابق شکل فقط یکی از آنها را انتخاب کنید و کلیک راست کرده و Browse to survey data را انتخاب کنید. با این روش اطلاعات مربوط به این خط خاص به نمایش در میاید.

از CTRL+Click استفاده کنید تا اطلاعات هر خط را جداگانه بررسی کنید.

 

روی تیک کلیک کنید تا پنجره بسته شود.

Click the tick to dismiss the Observations Editor vista