استفاده از قابلیت Overhang Correction در ساخت سورفیس کریدور

گاهی در ساخت مقاطع عرضی خطوط تعیین کننده مقطع عرضی به درستی تشکیل نمیشود. برای مثال در شکل زیر خط مقطع عرضی از سمت چپ ابتدا به بالای شانه ی خاکی متصل شده، سپس به پایین جدول و سپس به بالای مقطع روسازی متصل شده است و مجدداً به پایین خط مرکزی راه متصل شده است. دلیل این امر وجود ساب اسمبلی ها با اشکال و کدهای مختلف و وجود اضلاع عمودی در شکلها است. نرم افزار نمیتواند تشخیص دهد که نقطه ی بالا یا نقطه ی پایین ضلع را به عنوان گره اصلی ترسیم مقطع عملیات خاکی در نظر بگیرد.

ایراد تشکیل اسمبلی در مقطع عرضی

 

به همین علت در زمان ساخت سورفیس کریدور پس از اضافه کردن کد مورد نظر(در این مثال Datum) از قسمت Overhang Correction گزینه ی Bottom Links را انتخاب میکنیم.

انتخاب Bottom Links

 

با این کار نرم افزار خطوط و لینکهای زیرین را به عنوان شکستگی مقطع عرضی در نظر میگیرد و با این ترتیب دقت محاسبات و تشکیل مقاطع عرضی بیشتر میشود. همچنین در مواقع لازم میتوان از Top Links استفاده کرد که لینکها و اضلاع بالایی برای تشکیل مقطع عرضی استفاده خواهد شد.

خطوط زیرین انتخاب شدند

2 دیدگاه برای “استفاده از قابلیت Overhang Correction در ساخت سورفیس کریدور”

  1. سلام مهندس…خیلی خوشحالم که اولین کامنت این وبلاگ زیبا رو مینویسم….خوشحال میشم که درسال جدید تبادل اطلاعات بیشتری داشته باشیم….ممنونم از مطالب جدید شما….

    1. سلام. ممنون از کامنت شما. انشاا… در سال جدید پرکار تر و فعال تر خواهیم بود و تبادل اطلاعات با کاربران عزیز و علاقه مند خواهیم داشت. با تشکر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.